Incar Team | 2143 Kistarcsa, Szabadság Út 56. | +36/30 322-1410 | Kistarcsa, Ifjúság tér 1. | 70/605-0322 | incarteam@gmail.com | Nyitva tartás: Hétfő - Péntek : 8:00 - 18:00

Gépjárműszerviz

Az Incar Team két beállós szerelőmehelyében, egy aknás, és egy emelős álláson várja Ügyfeleit.

Fék

Biztos, hogy megbízható fékkel közlekedsz?

Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

1. fék, 2. gumiabroncs, 3. biztonsági öv, 4. világítás, 5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.

Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Honnan tudod, hogy a jelenlegi kedvenc szerelődnél biztonságos féket kaptál?
Mert még nem volt baleseted? Fékmérés tanúsítványt kaptál?
Nem? Akkor ne várd meg, hogy baj legyen!

Kérj egy ellenőrzést tőlünk még ma!

Fékbetét

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés.

Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 80-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.

Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem, ahol már a fékbetét kieshet a helyéről! Sajnos már találkoztam olyan autóval – Nissan Vanette Cargo – ahol a minimális 24mm-es vastagság helyett 18mm-es volt a féktárcsa és egy hirtelen fékezésnél egyszerűen kiesett a betét a helyéről. Aki ilyen munkát végez az egy lelketlen, a szakmát semmibe vevő és az ügyfelet megkárosító kontár autószerelőnek nevezhető valaki.

Több mint egymillió forintos kár keletkezett. Ezért a  minimális érték minden féktárcsába gyárilag bele van ütve. Vegyük a fáradtságot mérjük meg és a katalógusban ellenőrizzük le, ne pedig a futballhoz és az autószereléshez mindenki ért elv alapján saccoljuk meg a jóságát.

Egy másik esetnél a jóval minimum érték alatti féktárcsára a kedves focihoz is „értő” tulajdonos megmagyarázta nekem, hogy az még jó. Mikor visszakérdeztem tőle, hogy mi az a minimum érték amikor cserélni kell, kb. meddig használható egy féktárcsa, természetesen nem tudta megmondani. Viszont megmagyarázta nekem, hogy Ő látja hogy az még jó. Na Ő az a autós, aki életben tartja az ügyfelet megkárosító kontárokat. És még fizet is azért, hogy átverjék! No comment.

A túlszabályozott vagy méret alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.

Fékdob - Figyelem! Karbantartást igényel!

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.

Fékfolyadék


A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a "gőz" összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere 2-3 évente kötelező.


A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 fok alá. Az új fékolaj forráspontja 260 fok. Szervizünkben mértünk már 110 fokos fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját és beeshet a fékpedál! Balesetveszélyes!

Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók min. 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik. Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!

Ha az alábbi tüneteket tapasztalod, akkor sürgősen keressed fel szervizünket:

  • intenzív fékezésnél morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás – nedves úton balesetveszélyes, hirtelen a szembe sávban találhatod magad!
  • fékezésnél kormányrázás – szétrázza a még jó futómű alkatrészeket és idő előtt többet költesz a javításra mint kellene!
  • fékezésnél fémes hang - tönkreteszed az esetleg még használható féktárcsát!
  • puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
  • lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 - 1500 km után jelentkezik)
  • túlzottan nagy pedálút a dobfékes autóknál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
  • kézifékkar a „hónaljban" fog – esetleg elgurul majd az autód a lejtőn!

Féktárcsa szabályzás az autón

Amennyiben a kerékagy sérült és cserére szorulna, szervizünkben lehetőség van kb. 300-as átmérőjű féktárcsáig a gépkocsin felszabályozni a féktárcsákat. Ezzel elkerülhető a kerékagy cseréje.

Minden fékjavítás után a biztonságod érdekében kötelezően fékhatást mérünk, melyet dokumentálunk.